svētdiena, 2013. gada 31. marts

Adīt mieru

Vakar bijām uz fantastisku Jaunā viļņa cirka trupas Cirkus Cirkör izrādi Knitting Peace. 

Biju ļoti ieintriģēta pirms izrādes, jo reklāmās tika likts liels uzsvars uz viņu ideju par to vai var uzadīt mieru. Pati izrāde, protams, cirkus akrobātikas meistarklase. Es nevaru i ne simto i ne divsimto daļu no tā ko var mākslinieki. Nevaru noturēties uz virves, nevaru pa to braukt ar vienriteni un kur nu vēl vienlaicīgi spēlēt vijoli. Nevaru stāvēt uz rokām ne 10 metru augstumā, pat ne uz grīdas. Vienīgais no visa tā ko varēja arī viņi, varu adīt.  

Bez manas lielās sajūsmas par viņu ķermeņu spējām uz izteiksmi, gan jāatzīst ka pati izrāde tiešas asociācijas par miera adīšanu nedeva. Visa scenogrāfija bija gan pārdomāta lai nemitīgi atgādinātu par dziju un kamoliem un bija arī ainas ar vardarbību (piemēram kad tiek uzšķērsts maiss ar dziju, kurš izskatījās pēc maisa ar cilvēku). Bet viņu programmā, domās, idejās tiek daudz runāts par adīšanas ietekmi uz cilvēkiem, politisko aktīvismu, kultūras nodošanu tālāk. Un tas man ļoti ļoti patīk. Piedzīvot šo laiku, kad rokdarbošanās vairs nav tikai apģērba veidošana sev un saviem ģimenes locekļiem, bet arī veids ka izteikt sevi mākslā, kultūrā un apkārtējā vidē. Veids, kā ietekmēt sabiedrību liekot cilvēkiem domāt un iepriecināt viņus. 




 


Izrādes veidotāji pirms uzveduma ir lūguši visiem, kam nav slinkums un gribēšana iesūtīt savus adītos, tamborētos un  citādi no dzijas veidotos darbiņus viņiem. Tie tad rotā Tās zāles, kur viņi uzvedumu rāda. Dansens Hus Stokholmā, gan iekšpusē, gan ārpusē uz ielas un pat ap tūristu tik iecienīto Drottningsgatan ir apbombardētas ar Knitting Peace mākslas darbiem. Šis ir ne tikai 5 akrobātu, 2 multi-instrumentālo mūziķu, režisora un tehnisko darbinieku projekts. Šis ir visas adītāju un tamborētāju tautas projekts! Un tiek novērtēts.

Joakim izrāda izrādes dziesmu disku, kuru tagad rotā mākslinieku autogrāfi.  



Drottningsgatan ir silts krēsls kur pasēdēt. 



P.S. Man ir tagad sava favorīt dziesma, dzirdiet to Youtube klipā no sākuma: Give me some yarn, I want more more yarn, I say more more more... (Dodiet man dziju, es gribu vēl vēl dziju, es teicu vēl vēl vēl...) ;) ;)


2 komentāri:

...ar cieņu un smaidu,.. teica...

Tev noteikti patiktu.. pati gan neesmu redzējusi, bet Kuldīgā šogad esot aptamborēti/aptapoti/apadīti nav ne jausmas kā .. bet dauuudz dauuudz koki, projektā esot iesaistījušies paši iedzīvotāji...

dace teica...

O, jā, es esmu bildes redzējusi! Vienīgi...esmu pret tieši koku apadīšanu, jo man bija aizdomas, kuras kāds apstiprināja, ka dzija ap koku traucē koka mikroklimatam un tur var sāk savairoties sēnes, baktērijas un insekti lielākā daudzumā nekā parasti un koku bojā... :( :(